onsdag 5. januar 2011

Spencerkjole

Jeg har endelig fått sydd meg en spencerkjole!! Kjempegøy! Godt jeg har noen jenter jeg kan sy kjole til. Jeg føler at stoffutvalget er større når jeg skal sy jenteklær... og så passer det litt bedre inn med pyntesømmene mine. Denne kjolen fikk fadderbarnet mitt Hedda til jul. Spencerkjolen er sydd etter mønster fra boka "Børnetøj du selv kan sy" av Elisebeth Gynther og Bjarne Solberg. Bare elsker denne boka...


Jeg har sydd kjolen i str. 1 år. Hedda blir 1 år 9 Januar, men kjolen var nok litt i største laget. Hadde prøvd den på min 1,5 år gamle modell så jeg sydde den litt inn og opp- altså er den stor i størrelsen. Pytt, pytt, bedre det enn at den er for liten. Mammaen til Hedda har allerede bestemt at kjolen skal brukes på første barnehagebilde, så da passet den vel inn i Hedda sin kleskolleksjon :)

Stoffene er kjøpt på Stoff og Stil

5 kommentarer:

  1. Flott kjole!!! Herlige farger!

    SvarSlett
  2. Ja, tusen tuuuusen takk for den nydelige kjolen! Det er den fineste kjolen Hedda har, og skal selvfølgelig derfor brukes på barnehagebildet:) Et sånnet plagg må jo foreviges! Og hun kan bruke den lenge lenge!!!

    SvarSlett
  3. Fantastisk inspirerende blogg du har!! Jeg klør i fingrene etter å begynne på nye prosjekter.
    Thanks!

    SvarSlett
  4. Skjønn kjole! Jeg er ikke helt venn med symaskinen, men håper å få laget noen kjoler, siden sybøker og symaskin er funnet frem fra glemselen.

    SvarSlett