torsdag 17. mars 2011

Solhatt



I dag har jeg vært hjemme med en febersyk Jonah... Han er heldigvis på bedringens vei, for på søndag reiser vi til Tenerife!!!!! Å du som jeg lengter etter sommer og sol... Fikk faktisk litt følelsen av sommer da jeg sydde denne solhatten!

Mønsteret er fra boka"Børnetøj du selv kan sy" av Elisebeth Gynther og Bjarne Solberg, og det er nesten det samme mønsteret som hjelmluene som jeg har blogget om her og her! Ut fra tideligere erfaringer fant jeg ut at det er fort gjort at den enten blir for stor eller for liten... Derfor valgte jeg nå å sy noen prøvehatter for å få den perfekte passform!

I og med at denne er foret og sydd slik atden kan brukes begge veier, valgte jeg å ikke ha snorer slik at den kan knyttes fast. Hmmm.. Tiden vil vise hvor lurt det var..

Stoff og skråbånd er fra Stoff og Stil

Forhåpentligvis kommer vi oss på tur, så da skal jeg prøve å få tatt noen actionbilder av Jonah med den nye solhatten!



2 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Veldig fin solhatt!. Sofia sa hun hadde lyst på hun også!

    Stine

    SvarSlett