lørdag 13. oktober 2012

5 kule luer med klaffer!


 For leeenge siden sydde jeg et par av disse luene. Jonah bruker sin nå på sesong nr. 3 og i år passer lua perfekt. Jeg har sydd 5 nye  luer i samme størrelse (52). Mønsteret er fra boka "børnetøj du selv kan sy" Jeg har gjort litt om på mønsteret.
Nr. 1: Jonah stiller ivrig opp som modell, overraskende synes ho mor! Dus grønn babycord fra Textart, resten er fra Stoff og Stil.

Nr. 2: Jonah er enda ved godt mot og gjør akkurat som jeg sier! Denne lua er sydd av bredstripet cord som en gang var gardiner. Bomullstoffene er fra Stoff 2000.

Nr. 3: En litt utolmodig gutt, så frem med pressmiddel.Cord fra textart og bomullstoffer fra Stoff 2000

Nr 4: Første jentelue!!Jonah synes det er ekstra gøy å ha på seg disse, siden favorittfargen er rosa og lilla....Babycord fra Stoff og Stil, soppstoff fra Stoff 2000, blomstrete fra Stoff og Stil og en liten bit fra et retro sengetøy! Det søte båndet er fra Stoff 2000.

Nr 5: Jonah har vært god, skulle bare ønske jeg var flinkere bak kameraet.. Kjempesøt lue i dus rosa babycord fra stoff og Stil- Alle bomullstoffene er kjøpt på panduro!
Jeg kommer nok til å beholde ei lue til minsten, resten vet jeg ikke hvor havner!

Ha en fin lørdagskveld!

2 kommentarer:

  1. For en nydelig lue... Jeg tenker å velge strikk og sømlinjen på Sveio vidergående. I den forbindelse kunne jeg såååå tenke meg å sy denne, hvis jeg kommer inn. Fikk NG på musikkeksamenen i 10 klasse, så er ikke sikker på om jeg kommer inn, men krysser fingrene.. Anyway Love the hat :)

    SvarSlett
  2. Wow, for noen supersøte/kule luer, og nydelige stoffkombinasjoner!

    SvarSlett