søndag 17. april 2011

Mye lettere før...

Det var mye lettere før å ta bilde av modellen min...I går passet det virkelig ikke....

Det første gangen jeg har sydd denne varianten av ei selebukse, og jeg liker den godt!! Gynther svikter som regel aldri! Jepp, jepp, nok et plagg fra boka "Børnetøj du selv kan sy" av Elisebeth Gynther og Bjarne Solberg.

Jeg valgte å sy inn et strikk bak i ryggen slik at den sitter bedre. Jeg har lagt den lengre i beina og sydd inn strikk slik at den poser seg. riktignok litt vel lang i beina da... Selv er jeg over 1,80 så for meg er det en lykke å sy noe som gjerne er litt for langt, selv til lillegutt..

Brun cord har jeg bestillt fra textart. De har masse fine stoffer og prisen er heller ikke dum. De har en liten butikk på Jæren med litt begrenset åpningstider, men har en plan om å ta turen dit en gang. Grønt prikkestoff er fra Åhlens og skråbånd fra Stoff og Stil.

Ha en fin søndag!



4 kommentarer:

  1. Du er veldig flink til å sy!! :) Og eg likar fargekombinasjonane dine....

    Ikkje alltid lika kjekt å vera modell, forstår eg, men han er jo søt uansett då! hehe...

    Ha ein fine søndag!

    SvarSlett
  2. Men, det er veldig mye sjarm i bilder som dette også!:) Flott bukse til flott modell!:)

    SvarSlett
  3. Åh, skjønne jonahgutten vår:) Ikkje rart han synes det er kjedelig å være modell!! Buksa var knallfin - som alt annet du syr, hekler og strikker! Tror ikke vi sees før vi drar på onsdag, så GOD PÅSKE! Vi snakkes nok før da...:)

    SvarSlett
  4. Veldig kul bukse! Og kul gutt :) Likte godt seleløsningen! Finfint :)God påske til deg!

    SvarSlett