lørdag 18. september 2010

Min favoritt!

Det å strikke eller hekle ei lue er ikke barebare har jeg erfart... Det er somregel alltid noe som ikke stemmer.
Ei perfekt lue for meg:
-skal ikke klø
-skal ikke stramme rundt panna
-skal ikke være for slakk rundt panna
-skal helst være litt baggy

Jeg har funnet min lue og den har det blitt mange av iløpet av de siste årene, i gave til andre og i gave til meg selv! (Har en tendens til å miste luer så da er det bare å lage nye...) Oppskriften finner du her

Denne er strikket og heklet i et fiiint pudderrosa eskimo garn. Denne gangen er det gave, men jeg tror jeg må lage ei lue i samme farge til meg selv og...


6 kommentarer:

  1. Verkligen ursnygg. Är så avundsjuk på alla er som orkar sitta och sticka och virka. Jag tycker att det tar sån tid innan det blir nåt av det så jag syr istället. Men jag njuter lika mycket varje gång jag är inne på en sådan här fin blogg.

    SvarSlett
  2. Så herlig lue!!! Eskimo er mitt favorittgarn og jeg har strikket og heklet mye av det. Har du en oppskrift på denne luen som du kunne tenke deg å dele med meg?

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Oi, når jeg leste gjennom en gang til fant jeg jammen meg oppskriften også ;) Takk for at du delte linken!

    SvarSlett
  4. Er sååååå fornøyd, skjønne deg! Tusen takk for den flotte lua! Den blir god å ha på kalde vinterdager. Perfekt farge!! Klem Silje

    SvarSlett
  5. Stikker du en slik lue på bestilling?
    Pris?

    SvarSlett